دوره قراردادنویسی حرفه‌ای

این دوره به منظور افزایش مهارت‌های قراردادنویسی برگزار می‌شود.

0 بازدید محصول

آموزش نحوه نگارش قرارداد

    قبل از ثبت نام در دوره قراردادنویسی حرفه‌ای مطالعه این یادداشت می‌تواند مفید باشد. اگر بگوییم «نگارش قرارداد، ساده‌ترین و راحت‌ترین کارِ ممکن است» احتمالاً عجیب به نظر برسد. یا حتی ممکن است برخی، گوینده این جمله را به بی‌دانشی متهم کنند. اما، انگاره‌ی بالا بر این باور استوار شده است که نویسنده‌ی قرارداد، پیش از شروع به نگارش آن تنش‌های بسیاری برای برنامه‌ریزی قرارداد (Contract Planning) پشت سرگذاشته است؛ و اینک که به مرحله‌ی نوشتن قرارداد رسیده است به اتکای اطلاعات دریافت‌شده صرفاً به تنظیم مفاد قرارداد می‌پردازد.

مراحل قبل از نگارش قرارداد

کسی که مسئول راهبری و مدیریت قرارداد است باید پیش از همه مراحل زیر را طی کند:
جمع‌آوری نیازها
شرایط و محدودیت‌ها
اهداف هزینه‌ای
اهداف فنی و زمانی
توانمندی‌های مورد نیاز
الزامات عملکردی  و الزامات محصول
برنامه‌ی عملیاتی
   پس از اینکه، اطلاعات بالا جمع‌آوری شد در گام بعد باید مدل قرارداد انتخاب شود.

   فاکتورهای انتخاب مدل قرارداد

    انتخاب مدل قرارداد به فاکتورهای مختلفی وابسته است که  از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
قطعیت (Certainty) یا عدم قطعیت (Uncertainty) محدوده موضوع قرارداد؛ در نتیجه‌ی این فاکتور دو مدل مهم قراردادی متولد می‌شود: قراردادهای قیمت مقطوع (Fixed-price contracts) و قراردادهای بازپرداخت هزینه (Cost-reimbursement contracts)
قراردادهای تشویقی (Incentive contracts)، قراردادهای مبتنی بر زمان و تجهیزات (Time and Materials)،  قراردادهای مبتنی بر عملکرد (Performance-based contracts)،  قراردادهای ترکیبی (Hybrid Contracts)
   تا این مرحله را کارفرما (Buyer) یا کسی که به دنبال برآورده‌ کردن نیازهای خود است را انجام می‌دهد. از اینجا به بعد نحوه انتخاب طرف قرارداد (Seller یا کسی که قرار است کار را انجام دهد) شروع می‌شود. بسته به اینکه نهاد متقاضی دولتی، خصوصی و شخصی باشد؛ این مرحله می‌تواند به روش‌های متنوعی مانند مناقصه یا مذاکره مستقیم انجام شود. در اینجا، مهم است که شما در جایگاه خریدار/کارفرما یا فروشنده/یپمانکار قرار دارید. بودن در هر کدام از این جایگاه‌ها، تعیین‌کننده رویکرد شما در فرآیند انعقاد قرارداد است.
    اگر شما در مقامِ فروشنده/پیمانکار باشید بی‌تردید نیازمندِ مطالعات بازار خواهید بود؛ تا مبتنی بر آن مطالعات، بتوانید پیشنهادهای موثر و کارآمدی بدهید تا اطمینان خریدار/کارفرما را جلب کنید. پیشنهادهای شما باید مبتنی بر سه عنصر کلیدی قرارداد یعنی محدوده موضوع، قیمت و مدت باشد.
    تنها پس از طی این مراحل است که طرفین می‌توانند با بسته‌های پیشنهادی مقابل یکدیگر بنشینند تا به توافق نهایی برسند. بنابراین، در این مرحله مدیریت مذاکره و مدیریت مکاتبات و ارتباط اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. چه اینکه، گذر از این مرحله به معنای امضاء و مبادله‌ی قرارداد خواهد بود.
    حالا، برگردیم به جمله‌ای که در اول گفتیم: «نگارش قرارداد، ساده‌ترین و راحت‌ترین کارِ ممکن است».! اگر می‌خواهید نگارش قرارداد برایتان ساده‌ترین کار ممکن شود و بدون هراس و استرس سراغ نوشتن قرارداد بروید، حتماً در این دوره شرکت کنید.
    ما، در این دوره به صورت جزء به جزء مراحل بالا را تشریح می‌کنیم. ضمن اینکه، با ارائه‌ی صورتجلسات، مذاکره‌های واقعی و نمونه قراردادهای رایج به صورت ملموس نتیجه‌ی یادگیری‌ها را آزمایش می‌کنیم.

مدرس دوره قراردادنویسی حرفه‌ای

   مدرس این دوره، ضرغام نره ئی، وکیل دادکستری و پژوهشگر دوره دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی است؛ که سال‌هاست با شرکت‌های دولتی و خصوصی فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی همکاری می‌کند و به عنوان کارشناس، مشاور و مدیر حقوقی و قراردادی به صورت کاربردی تجربه مذاکره، انعقاد و اجرای امور قراردادی را داشته است.
     ضمن اینکه، ایشان مدارک حرفه‌ای مدیریت پروژه PMP را از موسسه PMI آمریکا و هم چنین مدرک مدیریت حرفه‌ای مدیریت قرارداد CPCM را از انجمن ملی قراردادهای آمریکا (NCMA) اخذ کرده است. به علاوه، با اخذ مدرک PSM1 از موسسه Scrum.org آمریکا و به اتکای تجربه‌های عملی در حوزه وکالت و مدیریت قرارداد، در صدد است ذهنیت اجایل و روش اسکرام را در طرح‌ریزی و اجرای مدیریت دعاوی و قرارداد پایه‌ریزی کند.

کلیه حقوق مربوط به این دوره متعلق به راوی حق است.

 

جزئیات دوره

سرفصل‌های دوره

جمع‌آوری نیازها

شرایط و محدودیت‌ها

اهداف هزینه‌ای

اهداف فنی و زمانی

توانمندی‌های مورد نیاز

الزامات عملکردی  و الزامات محصول

برنامه‌ی عملیاتی

 
مدرس دوره

ضرغام نره‌ئی

 
نحوه ثبت نام

لطفاً برای ثبت‌نام در پیام‌رسان تلگرام با ما در ارتباط باشید.

 

جزئیات دوره

تعداد جلسه : 8

زمان دوره : 24 ساعت

وضعیت دوره : درحال ثبت نام

محتوای برتر

قراردادنویسی

ارتقای دانش

مطالعه بازار

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره قراردادنویسی حرفه‌ای”